پرش لینک ها
بررسی پروپیلن کربنات

بررسی پروپیلن کربنات و کاربرد ها و خواص آن در صنایع مختلف

در این مقاله به بررسی پروپیلن کربنات و کاربرد ها و خواص شیمیایی آن می پردازیم در ادامه با پایا فام همراه باشید:  

بررسی پروپیلن کربنات

این محصول یک مایع شفاف، بی رنگ و بدون بو است. این ترکیب آلی در واقع  یک کربنات استر حلقوی با فرمول شیمیایی C4H6O3 است که از پروپیلن گلیکول به دست آمده و قابل اختلاط با آب، استون، بنزن و اتر می­باشد.

بررسی پروپیلن کربنات SHANDONG LIXING

محصول پروپیلن کربنات شرکت پایا فام پارس تولید شرکت SHANDONG LIXING یکی از معتبرترین پتروشیمی­های کشور چین با ویسکوزیته (C° 25 )cps  4/2 و دانسیته (C° 20) g/cm3 204/1 و کاملا بی رنگ و بی بو است. این حلال دارای سمیت کم، قطبیت بالا و فشار بخار نسبتاً کم است و قابل اختلاط با بسیاری از حلال­های دیگر است ضمن اینکه پایداری رنگ بسیار بالای آن منجر به افزایش کیفیت محصول نهایی توسط تولیدکنندگان صنایع شیمیایی می­گردد. این محصول امروزه به عنوان حلال در صنایع بسیاری کاربرد دارد. از پروپیلن کربنات می­توان به عنوان حلال در سیستم­های اپوکسی استفاده نمود. با استفاده از پروپیلن کربنات می­توان به کاهش ویسکوزیته، پخت سریع­تر و استحکام مطلوب در سیستم ­های اپوکسی دوجزئی دست یافت. از جمله کاربردهای پروپیلن کربنات می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رقیق کننده در سیستم های بر پایه اپوکسی و پلی یورتان
  2. کاهش دهنده ویسکوزیته در پوشش های صنعتی و ساختمانی
  3. پاک کننده ها و مواد شوینده (این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای استون به عنوان پاک کننده لاک ناخن است و بر خلاف استون، باعث خشکی پوست نمی شود و کاملاً بدون بو است.)
    افزودنی در مواد آرایشی
  4. استخراج CO2 ( اخیراً ادر پالایشگاه های نفت و گاز برای جداسازی گوگرد و دی اکسید کربن و یا اصطلاحاً شیرین کردن نفت و گاز از پروپیلن کربنات استفاده می شود که جایگزین کالای خطرناک و گران قیمت “متیل دی اتانول آمین” شده است.)
  5. استخراج معادن زغال سنگ، حفاری و تونل زنی
  6. حامل رنگ و تمیز کننده در صنعت نساجی
  7. حلال پاکسازی رزین پلی استر غیر اشباعی
  8. چسب سازی و ساخت الیاف مصنوعی
  9. باتری های لیتیومی
  10. تولید رزین های چسب چوب و قالب های ریخته گر

شرکت پایا فام پارس با ارائه این محصول با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی رقابتی در بازار و ارائه اطلاعات فنی توسط متخصصین و مشاوران صنایع پلیمر گامی مهم در کمک­رسانی به مصرف­کنندگان این ماده شیمیایی و ارائه خدمات با کیفیت برداشته است.

پروپیلن کربنات

درخواست خرید و مشاهده محصولات

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات ما و مشاوره رایگان با شماره 91002662-031 تماس حاصل فرمایید. 

:References

پیام بگذارید

دانلود دیتاشیت ترموپلاستیک الاستومر SIS 8161

برای دانلود اطلاعات محصول لطفا نام و شماره همراه خود را وارد نمایید. 

نام(ضروری)