پرش لینک ها
هیدروکربن رزین C5-VC5100L -رزین هیدروکربنی گرید C5

هیدروکربن رزین C5 – بررسی دقیق و کامل

در این مقاله به بررسی دقیق و کامل هیدروکربن رزین C5 می پردازیم در ادامه با پایا فام همراه باشید:  

رزین های هیدروکربنی

رزین­های هیدروکربنی، پلیمرهای ترموپلاست آمورفی هستند که با پلیمریزاسیون هیدروکربن­های اشباع نشده تولید می­شوند. این نوع رزین­ها بطور معمول دارای وزن مولکولی کم (از 400 تا 5000 گرم بر مول) هستند. سه نوع اصلی رزین­های هیدروکربنی عبارتند از : رزین­های هیدروکربنی آلیفاتیک C5، رزین­های هیدروکربنی آروماتیک C9 و رزین­های هیدروکربنی سیکلوآلیفاتیک DCPD. رزین­های هیدروکربنی را برای کاهش تغییر رنگ و بهبود پایداری حرارتی و پایداری در مقابل اشعه ماوراء بنفش، هیدروژنه می­کنند.

کاربرد رزین های هیدروکربنی

از رزین ­های هیدروکربنی به عنوان عامل اصلاح کننده عملکرد و همگن کننده استفاده می­شود. این رزین­ها بطور گسترده در ساخت لاستیک، پوشش­ها، جوهرهای چاپ و چسب مورد استفاده قرار می­گیرند. بیشترین مصر رزین­های هیدروکربنی در زمینه چسب­های گرماذوب، چسب­های حساس به فشار و لیبل­ها است. رزین­های هیدروکربنی موجب بهبود چسبندگی و استحکام لایه برداری می­شوند؛ دمای انتقال شیشه را افزایش می­دهند و سبب افزایش مقاومت برشی می­شوند. از این رو رزین­های هیدروکربنی در بسیاری از فرمولاسیون­ های چسب لاستیکی بکار می­روند. کاربرد رزین­های هیدروکربنی در پوشش­ها، موجب افزایش براقیت و سختی فیلم پوشش شده و همچنین جریان و تسطیح را بهبود می­بخشند. بعلاوه، استفاده از رزین­های هیدروکربنی VOC پوشش را کاهش داده و مقاومت در برابر آب و کپک زدگی را بهبود می­بخشد.

هیدروکربن رزین C5

 هیدروکربن رزین C5 در دمای اتاق در حالت جامد و بصورت گرانول­های شفاف وجود دارد. هیدروکربن رزین C5 بدلیل ساختار شیمیایی آلیفاتیک با لاستیک طبیعی، بیشتر پلی اُلفین­ها و بسیاری از الاستومرهای مصنوعی با قطبیت پایین کاملاً سازگار است. طیف گسترده ای از رزین­های C5 با وزن مولکولی­های متفاوت و در نتیجه نقاط نرم شدگی متفاوت در دسترس است. این رزین بصورت گرانول­هایی با رنگ زرد روشن تا قهوه­ای روشن وجود دارد و از پایداری حرارتی بالایی برخوردار است.

  است. حلالیت، سازگاری، چسبندگی، مقاومت در برابر آب، هوا و گرما دارد، از لحاظ شیمیایی با چیزهایی مانند اسید، قلیایی پایدار است.

رزین های C5 از نظر طبیعت آلیفاتیک هستند و بنابراین با لاستیک طبیعی، بیشتر الفین ها (LDPE) و بسیاری از الاستومرهای مصنوعی با قطبیت پایین کاملاً سازگار هستند. آنها در طیف گسترده ای از وزن های مولکولی (MW)و نقاط نرم شدگی (درجه های جامد 85 – 115 ° C و درجه های مایع 10-5 درجه سانتیگراد) در دسترس هستند و چسبندگی قابل توجهی را ارائه می دهند. آنها همچنین دارای رنگ زرد روشن تا قهوه ای روشن می باشند و از پایداری حرارتی بالایی برخوردار هستند.

کاربرد هیدروکربن رزین C5

  • انواع چسب­ ها و درزگیرها اعم از چسب گرماذوب، چسب حساس به فشار و … .
  • پوشش­ها و رنگ­های ضد آب
  • جوهرهای چاپ
  • فرمولاسیون لاستیک­ها

رزین C5 در ترکیبات بر پایه لاستیک­ها بطور گسترده استفاده می­شود. این رزین به خوبی با لاستیک طبیعی (NR) و انواع لاستیک­های مصنوعی از جمله (NBR ،CR ، BR ، SBR ،EPDM)، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، EVA، SEBS و SIS  سازگار است.  

درخواست خرید و مشاهده محصولات

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات ما و مشاوره رایگان با شماره 91002662-031 تماس حاصل فرمایید. 

:References

پیام بگذارید

دانلود دیتاشیت ترموپلاستیک الاستومر SIS 8161

برای دانلود اطلاعات محصول لطفا نام و شماره همراه خود را وارد نمایید. 

نام(ضروری)