پرش لینک ها
رزین اپوکسی سنگ

کاربرد رزین اپوکسی سنگ در فرآورده های سنگ ساختمانی و پروژه های عمران

رزین اپوکسی سنگ چیست ؟

سنگ ها معمولا دارای شکاف ها و خلل و فرج هایی هستند، رطوبت و آب موجود در محیط به درون شکاف های طبیعی سنگ وارد شده و با قرار گرفتن سنگ در معرض گرما و سرما منجر به گسترش ترک های طبیعی سنگ و در بعضی موارد حتی شکستگی های عمیق میگردد. 

برای جلوگیری از آسیب دیدن سنگ ها به دلیل فوق و همچنین برای امکان پذیر شدن برش سنگ های زینتی در ابعاد اسلب های بزرگ باید از رزین اپوکسی سنگ جهت تقویت سنگ استفاده نمود. 

یک رزین اپوکسی سنگ مرغوب باید نفوذپذیری مناسبی در ترک های سنگ و همچنین استحکام،  پس از طی شدن فرایند کیورینگ و مقاومت در برابر تغییر رنگ به واسطه نور خورشید را داشته باشد. اگر چه انواع رزین های اپوکسی موجود در بازار های جهانی برای اپوکسی سنگ مناسب هستند، لیکن یکی از بهترین رزین های اپوکسی موجود در دنیا برای این منظور رزین اپوکسی KER 828 تولید شرکت کمهو کره جنوبی می باشد.

رزین های اپوکسی به علت چسبندگی قوی و استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی مورد توجه بسیاری از صنایع، مخصوصا صنایع سنگ قرار گرفته اند. یکی از این رزین های پرکاربرد، رزین اپوکسی 828 است. که دارای خواص زیاد و کیفیت بسیار مطلوبی برای استفاده در فراوری سنگ های مرمریت، مرمر و دیگر سنگ های گران قیمت ساختمانی است. 

به کمک رزین های اپوکسی کمهو کره KER 828 میتوان انواع مختلف رزین اپوکسی سنگ با کاربرد های متفاوتی در پشت و روی سنگ برای وکیوم کپ سنگ استفاده نمود. 

رزین اپوکسی سنگ

رزین اپوکسی 828 کومهو کره :

رزین اپوکسی KER 828  ساخت شرکت کومهو کره جنوبی یک رزین اپوکسی مایع با گرانروی ( ویسکوزیته) متوسط است که از ترکیب بیسفنول A و اپیکلروهیدرین تولید شده و در آن از هیچ رقیق کننده ای استفاده نشده است.

رزین اپوکسی KER 828 به صورت مایع کاملا شفاف با میزان اپوکسی اکی والان تقریبا EEW=188.8 است. این رزین همچنین دارای خواص حرارتی شامل نقطه جوش و نقطه فلش بیش از  200 درجه سانتیگراد و دمای خود اشتعالی بیش از 300 درجه سانتیگراد است.

در رزین اپوکسی شفاف KER 828  خیس شوندگی پیگمنت بسیار عالی بوده و مقاومت در برابر رسوب پرکن ها بالا است. همچنین مقاومت مکانیکی و مقاومت شیمیایی این رزین بعد از پخت (curing) از سطح بالایی برخوردار است. قابل ذکر است اگرچه بیس فنول آ خالص استفاده شده در رزین KER 828 منجر به بروز رفتار هایی در شرایط دمایی خیلی سرد در انبار می شود، لیکن منجر به مقاومت بسیار خوب در مقابل آب و رطوبت و همچنین مقاومت حرارتی عالی و دیرآتش بودن این رزین می گردد، همچنین عمر مفید بالا و سرعت ترمیم مناسب از دیگر خواص این رزین به شمار می رود. 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این رزین به صفحه رزین اپوکسی 828 مراجعه نمایید. 

رزین اپوکسی کومهو KER 828

مزایا و فواید استفاده از رزین اپوکسی KER 828 در تولید رزین اپوکسی سنگ:

رزین اپوکسی KER 828 دارای ویژگی ها و خواص بسیار مفید برای تولید یک رزین اپوکسی سنگ با کیفیت است: 

  1. نفوذ و پر کردن بسیار عالی در حفره ها و شکاف های سنگ 
  2. عایق آب و رطوبت 
  3. بدونه رنگ و بسیار شفاف 
  4. راحت در مصرف 
  5. چسبندگی عالی برای سنگ ها 
  6. مقاوم در برابر نور خورشید
  7. براق و شفاف شدن سنگ پس از استفاده 
  8. تمیز شدن آسان 
  9. افزایش مقاومت سنگ ها و استحکام بالا
  10. افزایش مقاومت سطحی سنگ ها بر اثر فرسایش 
  11. مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی (سرد و گرم )

تولید رزین اپوکسی سنگ :

جهت تولید رزین اپوکسی سنگ علاوه بر مواد اولیه (رزین اپوکسی KER 828) کومهو با دیگر مواد اولیه شامل رقیق کننده های مناسب، هاردنر های مناسب بسته به کار مورد نظر و شتاب دهنده های اپوکسی نیاز دارید. جهت دریافت مشاوره با واحد فنی شرکت تماس حاصل فرمایید. 

رزین اپوکسی سنگ

خرید و قیمت انواع رزین اپوکسی سنگ :

برای دریافت اطلاعات بیشتر و نازل ترین قیمت بازار در رابطه با رزین اپوکسی سنگ و محصولات ما و مشاوره رایگان لطفا با شماره 91002662-031 تماس حاصل فرمایید. 

پیام بگذارید

دانلود دیتاشیت ترموپلاستیک الاستومر SIS 8161

برای دانلود اطلاعات محصول لطفا نام و شماره همراه خود را وارد نمایید. 

نام(ضروری)