پرش لینک ها

رقیق کننده ری اکتیو C12C14

رقیق کننده ری اکتیو C12C14

1

توضیحات

آلکیل (C12-C14) گلیسیدیل اتر:

Chemical Formula  : C12~14C3H5O2

Structure(2D)

ری اکتیو C12C14

برای آشنایی بیشتر با رقیق کننده ری اکتیو C12C14  شرکت پایا فام پارس از ابتدا به صورت مختصر انواع رقیق کننده های اپوکسی را بررسی می کنیم .

رقیق کننده های رزین اپوکسی:

از آنجایی که رزین اپوکسی یک ماده شیمیایی پرکاربرد در صنایع مختلف رنگ، پوشش و چسب ها می باشد، رقیق‌کننده‌ها به منظور کاهش ویسکوزیته رزین‌های اپوکسی استفاده می‌شوند تا فرآیندپذیری و کاربرد آن‌ها را بهبود بخشند.

رقیق‌کننده‌های رزین اپوکسی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • رقیق‌کننده‌های فعال (Reactive Diluents)
  • رقیق‌کننده‌های غیر فعال (Non-reactive Diluents)

 

رقیق‌کننده‌های فعال: (Reactive Diluents)

رقیق کننده های فعال یا واکنش پذیر علاوه بر اینکه باعث کاهش ویسکوزیته لاک یا رزین می شوند در طی فرایند پخت، بخشی از پوشش یا لاک ازطریق کوپلیمریزاسیون شده و به دلیل مشارکت در ساختار پلیمری نهایی، می‌توانند خواص مکانیکی، شیمیایی و حرارتی رزین را بهبود بخشند.

این رقیق کننده ها، گلیسیدیل اترهایی با ویسکوزیته کم ، یک یا دو عاملی ،آلیفاتیک یا آروماتیک از الکل ها و آلکیل فنل ها بوده و برای رقیق کردن رزین اپوکسی با ویسکوزیته بالاتر استفاده می شوند .گلیسیدیل اتر های مورد استفاده برای این منظور به صورت کوالانسی به پلیمر متصل می شوند و برخلاف حلال های تجاری موجود نمی توانند جداشوند.

با استفاده از گلایسیدیل اتر ها به عنوان رقیق کننده فعال می توان خواص نهایی مانند ویسکوزیته، Pot life، مرطوب شدن رنگدانه ها و پرکننده ها ، اشتعال پذیری و البته خواص مکانیکی را بهبود بخشید.

 

رقیق‌کننده‌های غیر فعال (Non-reactive Diluents):

رقیق کننده های غیر فعال  به طور موقت ویسکوزیته رزین اپوکسی را کاهش داده و در واکنش پلیمری شرکت نمی کنند. این رقیق کننده ها به مرور زمان بسته به میزان فرار بودن حلال استفاده شده از سیستم جدا شده و ویسکوزیته مجددا افزایش خواهد یافت، همچنین در طی فرایند خشک شدن یا پخت (Curing) به دلیل افزایش حرارت سیستم ممکن است تبخیر شده و از سیستم جدا شود.

رقیق‌کننده‌های غیر فعال معمولاً برای کاهش سریع ویسکوزیته و بهبود فرآیندپذیری کوتاه‌مدت رزین‌ها استفاده می‌شوند.

معرفی محصول C12C14 شرکت پایا فام پارس:

آلکیل ( C12-C14 ) گلایسیدیل اتر که با نام AGE نیز شناخته می شود ، مایعی شفاف و بی رنگ با بوی بسیار ملایم است.

AGE یک حلال با خواص فراریت کم ، سمیت پایین و بی رنگ بوده که قابلیت ترکنندگی بسیارعالی بستر و پر کننده ها را دارد و منجر به افزایش ظرفیت پوشش دهی و قابلیت جذب رنگ می شود.

از C12C14  به عنوان یک کاهش دهنده ویسکوزیته در انواع فرمولاسیون های اپوکسی و همچنین به عنوان رقیق کننده در کفپوش های اپوکسی ، قالب های ریخته گری ، چسب ها و عایق های الکتریکی و دیگر موارد کاربردی رزین های اپوکسی، به عنوان یک واسطه فرمول های شیمیایی قابل استفاده است .

آلکیل  C12-C14گلایسیدیل اتر (AGE) در صنایع مختلف از جمله صنایع رزین‌های اپوکسی، پوشش‌ها، چسب‌ها به عنوان رقیق‌کننده و بهبود دهنده خواص مکانیکی و چسبندگی بعلاوه در تولید کامپوزیت‌های مقاوم و سبک برای صنایع مختلف از جمله هوافضا، خودروسازی و ساختمانی استفاده می‌شود.

این ترکیب به دلیل داشتن زنجیره‌های آلکیلی با طول متوسط (C12C14) و گروه اپوکسی (گلایسیدیل) دارای خواص ویژه‌ای بوده که در بهبود عملکرد رزین‌های اپوکسی مؤثر است.

 

به صورت خلاصه می توان کاربرد های  محصول C12C14 شرکت پایا فام پارس را به صورت زیر بسته بندی نمود.

موارد استفاده (کاربردهای) ری اکتیو C12C14:

صنایع رزین‌های اپوکسی:

رقیق کننده C12C14 به طور گسترده در تولید و فرمولاسیون رزین‌های اپوکسی استفاده می‌شود. آلکیل گلایسیدیل اتر  به عنوان یک ماده رقیق‌کننده فعال، ویسکوزیته رزین‌ها را کاهش داده و بهبود خواص مکانیکی و مقاومت شیمیایی آنها را افزایش می‌دهد.

پوشش‌ها و رنگ‌ها:

AGE  یا رقیق کننده C12C14 در صنایع پوشش‌دهی، می‌تواند باعث بهبود پایداری پوشش‌ها شده و به آنها خصوصیات مکانیکی و شیمیایی مطلوبی بدهد.

چسب‌ها و درزگیرها:

رقیق کننده آلکیل گلایسیدیل اتر (C12C14) در ترکیبات چسب‌ها و درزگیرها،  می تواند به عنوان یک عامل بهبود دهنده در کارایی چسبندگی و مقاومت در برابر شوک و اثرات مکانیکی عمل کند.

کامپوزیت‌ها:

در تولید کامپوزیت‌های مختلف، از جمله کامپوزیت‌های خودروسازی، هوافضا و صنایع ساختمانی، AGE به عنوان یک جزء مهم در تقویت و بهبود خواص مکانیکی استفاده می‌شود.

در برخی صنایع دیگر نیز از C12C14 به عنوان یک ماده کمکی برای بهبود خواص محصولات استفاده می‌شود، از جمله صنایع الکترونیکی، صنایع دریایی، صنایع پلاستیکی و غیره.

همچنین رقیق‌کننده C12-C14 به دلیل خواص ویژه‌ای که دارد، در بسیاری از منابع مختلف همراه با رزین اپوکسی به کار می‌رود و نقش مهمی در بهبود عملکرد و کارایی محصولات نهایی ایفا می‌کند.

ویژگی‌ها و خواص ری اکتیو C12C14:

کاهش ویسکوزیته:

به عنوان یک رقیق‌کننده فعال در رزین‌های اپوکسی برای کاهش ویسکوزیته استفاده می‌شود. این امر بهبود فرآیند پردازش و کاربرد رزین‌ها را تسهیل می‌دهد.

افزایش انعطاف‌پذیری:

با افزودن رقیق کننده  C12-C14 به رزین‌های اپوکسی، انعطاف‌پذیری و چقرمگی رزین‌ها بهبود می‌یابد، که این ویژگی برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر ضربه و تغییر شکل دارند، بسیار مهم است.

 

مقاومت شیمیایی:

این ترکیب به دلیل حضور گروه گلایسیدیل، مقاومت شیمیایی خوبی در برابر مواد شیمیایی و محیط‌های خورنده دارد، که از آن برای محافظت در برابر خوردگی و سایر تغییرات شیمیایی در برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود.

بهبود پایداری حرارتی:

 می‌تواند بهبود پایداری حرارتی رزین‌های اپوکسی را افزایش دهد، این ویژگی برای کاربردهایی که در شرایط دمای بالا عمل می‌کنند، حائز اهمیت است.

سازگاری:

این ترکیب با بسیاری از رزین‌های اپوکسی و هاردنرها سازگاری خوبی دارد و می‌تواند به عنوان یک جزء فعال در فرمولاسیون‌های مختلف استفاده شود.

مشخصات فنی محصول رقیق کننده C12C14 شرکت پایا فام پارس به شرح جدول زیر است :

در ستون سمت راست می توانید نتایح تست این محصول را بررسی نموده و با استاندارد ذکر شده در ستون میانی مقایسه فرمائید.

RESULTS

SPECIFICATIONITEMS OF ANALYSIS
PASSEDCLEAR, COLOURLESS, OILY LIQUIDAPPEARANCE
8.06-12VISCOSITY(25 ,MPA.S)
0.350.30-0.37EPOXY VALUE (EQ/100G)
363≤1000HYDROLYZABLE CHLORINE(PPM)
4≤20INORGANIC CHLORINE(PPM)
10≤30COLOR(APHA)

ثبت در خواست خرید و ثبت سفارش:

برای ثبت سفارش یا درخواست مشاوره این محصول از شرکت ما (PayaFamPars) لطفا روی دکمه زیر کلیک کرده و فرم درخواست خرید خود را تکمیل نمایید. پس از ثبت سفارش، همکاران واحد فروش در اسرع وقت جهت هماهنگی های لازم با شما تماس خواهند گرفت. 

برای دریافت دیتاشیت محصول روی لینک زیر کلیک فرمایید.

نظرات

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

اولین نفر برای بررسی باشید “رقیق کننده ری اکتیو C12C14”

دانلود دیتاشیت مونومر HDI

برای دانلود اطلاعات محصول لطفا نام و شماره همراه خود را وارد نمایید. 

نام(ضروری)

دانلود دیتاشیت ترموپلاستیک الاستومر SIS 8161

برای دانلود اطلاعات محصول لطفا نام و شماره همراه خود را وارد نمایید. 

نام(ضروری)