پرش لینک ها

دولت برای جلوگیری از رشد قیمت طلا، فضای روانی جامعه را کنترل کند

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره راهکار‌های دولت برای کنترل افزایش نرخ دلار و طلا گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد و مسائل پولی باعث کاهش ارزش پول ملی ما در برابر نرخ ارزهای خارجی و فلزات گران قیمت شده اما با این وصف ما در بازار کمبود عرضه نداریم و در سامانه نیما چندین برابر ارز مورد نیاز ترزیق می شود و مشکلی در این باره وجود ندارد.

نماینده آستارا در مجلس یازدهم اضافه کرد: بخشی از مشکل ناشی از حوزه روانی است از این جهت که ما هر سال با چندین تکانه مواجه می شویم و البته متولی این بخش بانک مرکزی است که باید راهکار ارائه بدهد و برای اتفاقات آینده پیشبنی‌های لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها کنترل بخش نقدینگی حاکم بر جامعه است. به هر صورت برخی ارزها را به صورت دوره‌ای از بازار جمع می کنند و یک نوع کمبود مصنوعی ایجاد می‌کنند. در چنین شرایطی ما باید حکمرانی ریال و پایه‌‌های پولی را تقویت کنند تا ریال توان برابری در برابر ارزهای خارجی را داشته باشد. بحث دیگر هدایت نقدینگی است و در این حوزه اوراق سپرده ارضی می‌تواند باعث جمع آوری نقدینگی و سوق دادن آن به سرمایه گذاری های مولد  شود.

منبع: جام جم

پیام بگذارید

دانلود دیتاشیت ترموپلاستیک الاستومر SIS 8161

برای دانلود اطلاعات محصول لطفا نام و شماره همراه خود را وارد نمایید. 

نام(ضروری)